SWOT analiza poduzeca Cromatic d.o.o.

Snaga:

Poslujemo u vise zemalja: Danska, Svedska, Norveska, Njemacka, SAD, Hrvatska.
To nam osigurava povratne informacije s razlicitih trzista koje nam sluze za poboljsanje kvalitete nasih proizvoda.
Strucna znanja zaposlenika: poslovna politika tvrtke je da uvijek tezi zaposliti visoko kompetentne zaposlenike koji se onda kroz strucne edukacije kontinuirano dalje razvijaju.

Npr. svaki zaposlenik iz Hrvatske proveo je na strucnom I prakticnom usavrsavanju u Danskoj minimalno 4 mjeseca.
Visoko kvalitetni proizvodi: upravljacke jedinice za bilo koju vrstu industrije.
Svrha upravljackih jedinica je: pametno osiguravanje rada strojeva.
Dugorocni I stabilni klijenti: poduzece Cromatic prati potrebe i zelje klijenata te se razvija zajedno s njima.

Slabosti:

Nedostatak visokokvalificirane radne snage: na Hrvatskom trzistu rada.
Sve teze pronalazimo obrazovane i strucne zaposlenike iz podrucja djelokruga rada.
Vise cijene ulaznih komponenata, cijene ulaznih komponenata variraju za razlicita trzista.
Prilike:
U Hrvatskoj, sjeverozapadnoj regiji jedno smo od dva poduzeca koja se bavi automatizacijom I projektiranjem, a jedini smo koji imamo UL certifikat.
Taj certifikat nam omogucava poslovanje sa americkim trzistem.
Nasi proizvodi primjenjivi su i u drugim industrijama s kojima tek mozemo razvijati suradnju.
Prijetnje:
Pronalazak visokoeduciranih I kompetentih kadrova koji bi odgovarali na svaki zahtjev kupca.
Neki od klijenata reorganizacijom svojeg poslovanja otvaraju odjele koji samostalno mogu proizvoditi proizvode s nase palate.

1. Povijest pokretanja tvrtke:

Tvrtka Cromatic d.o.o. sluzbeno je zapocela svoje poslovanje 1 svibnja 2015 godine.
A vec pocetkom kolovoza zapocela je proizvodnja na 140 m2 proizvodnog prostora i sa samo 2 zaposlenika.
Kroz samo 2 godine utrostrucili smo proizvodne kapacitete a ponosni smo sto smo i zaposlili nove elektricare, inzinjere elektrotehnike i administratora.
Trenutno nas ima u poduzecu 11.
Pocetkom ove godine stjecemo certifikat ISO 9001:2015 koji nasim klijentima jamci visoku kvalitetu nasih proizvoda te UL certifikat za americko trziste.

2. Vazno za privlacenje stranih ulaganja

Tvrtka Cromatic posluje u medjimurskoj zupaniji koja je poznata po tome da strane tvrtke otvaraju svoje podruznice.
Za privlacenje stranih ulaganja vazna je industrijska i poduzetnicka klima, potencijal za industrijski rast te niska konkurencija.
Vaznu ulogu takoder ima i polozaj Medjimurske zupanije radi zemljopisne blizine razvijenih zemalja (Slovenija, Austrija, Njemacka).
Medimurje karakteriziraju marljivi i lojalni zaposlenici.

3. Kako je poslovati s Dancima

Poslovati s dancima je izazovno.
Danci se razlikuju od hrvata po mentalitetu i kulturi, oprezni su u poslu i njihovo povjerenje treba zavrijediti te se kontinuirano truditi I odrzati ga.
Danci nastoje odvojiti poslovni zivot od privatnog zivota i u poslovanju su jako profesionalni.
Postoju ravnotezu posla I zivota.

4. Sto im je najvaznije u odnosu na poslovno okruzenje u Hrvatskoj?

Neometana poslovna suradnja, odgovorni zaposlenici i njihov pristup poslu, blizina razvijenih europskih zemalja.

5. Cega ih je bilo najvise strah?

Velikih administrativnih prepreka u poslovanju.
Kada je danski vlasnik dolazio u Hrvatsku htio je znati koliko je jednostavno poslovati na nasem trzistu.
Brinule su ga:

  1. administrativne prepreke
  2. prepreke i poteskoce u pravnim propisima
  3. nacin provodenja raznih inspekcija
  4. postoje li sabotaze?
  5. koliko ima korupcije u poslovanju

Moto od danskog vlasnika je bio: ukoliko je poslovanje u hrvatskoj previse slozeno onda necemo poslovati.

6. Sto oni misle da bi trebalo promijeniti u Hrvatskoj?

Buduci da tvrtku Cromatic u potpunosti vode hrvatski drzavljani koji se brinu da olaksaju poslovanje i da oslobode stranog vlasnika gore navedenih prepreka danski vlasnici se niti ne susrecu s odredenim poteskocama pa nemaju ni potrebe da se nesto mjenja.
Mi kao predstavnici domace uprave voljeli bismo da se pojednostavi administrativno poslovanje tvrtke na nasem podrucju.

A za zadrzavanje kvalitetnih kadrova u zemlji bilo bi nam korisno i porezno rasterecenje na dohotke.

7. Izazovi prilikom pokretanja posla

Kada mi se obratio vlasnik iz danske s prijedlogom da mu pokrenem poslovanje u hrvatskoj stavi je pred mene veliki izazov, odgovornost ali i inspiraciju.
Izazovi koji su bili predamnom su:

Pronaci kvalitetnu lokaciju, dodjeliti prepoznatljivo ime tvrtke, obaviti kompletnu proceduru registracije firme, pronaci kompetentnu i kvalitetnu radnu snagu koja zeli zapoceti raditi tek u novoj tvrtci.
Motivirati te zaposlenike na potrebu za strucu edukaciju zaposlenika cak i izvan zemlje.
Zapoceti proizvodnju u skladu s visokim standardima, te osigurati pravodobnu isporuku proizvoda.
Sve navedeno bilo je potrebno napravti u vrlo kratkom periodu sto je u klasicnom hrvatskom okruzenju vrlo izazovno.

8. Ima li konkurenata u Hrvatskoj:

Kao i u svakom poslu i mi imamo konkurenata.
Koliko je konkurencija prijetnja toliko je i prilika da neprekidno radimo na podizanju kvalitete nasih proizvoda i stalno usavrsavamo svoje zaposlenike.
Trenutna prednost nase tvrtke u odnosu na konkurente je sto smo mi prvi u regii koji obavljaju poslove automatizacije za Dansko trziste.
Takoder nas svaki djelatnik proveo je godinu dana radeci u danskoj kako bi stekao iskustvo u bransi ali i konkurentsku prednost.
Kako nasi djelatnci konstantno rade na projektima u danskoj osim same struke stjecu i iskustva i znacenja zivota poslovanja u Danskoj.

9. Sto je trenutno aktualno, koji izazov?

Iako s mo utrostrucili kapacitete proizvodnje veseli sto postoji prostor i za daljnje prosirenje.
Tako smo trenutno u trazenju nove lokacije na koje bismo otvorili novi proizvodni pogon.
U tom proizvodnom pogonu proizvodit cemo postojece proizvode ciji smo stupanj kvalitete dovali do najvise razine pa tako imamo i prostora za plasmane na nova trzista.
To se planira u buducnosti nadovezao bih se na prethodno pitanje, te bih volio da se posao prosiri i u samoj Hrvatskoj da pruzimo priliku i mogucnost zaposljavanja novih zaposlenika kroz kvalitetne uviete rada i tako potaknemo povrat kvalitetne radne snage koja je trenutno na radu i inozemstvu.
U danskoj osim proizvoda koje mi proizvodimo se obavljaju usluge projektiranja, softvera i dizajna koje bih jako volio prenjeti i u hrvatsku.

10. Sto se planira u buducnosti?

Prosiriti postojeca i naci nova trzista, siriti posao u Hrvatskoj.
Izgradnja proizvodnog pogona u industrijskoj zoni grada Preloga.

By | 2018-02-27T15:06:32+00:00 veljača 27th, 2018|Uncategorized|